Jag är långsam av mig

Idag var vi som sagt i Blekinge för en visit över dagen. En mycket härlig dag med väldigt mycket och gott att äta! Jag har kommit på att mor- och farföräldrars passion förmodligen är att trycka i sina barn med familjer, främst barnbarnen, en massa föda så att det finns en sprickrisk. Det verkar nästan som om de vill att familjen ska vara tjock. Eller ja, kanske inte tjock, men jag hoppas på att ni förstår vad jag menar.
Jag kom även tidigare på att jag är otroligt långsam av mig. Alla människor, oavsett kön, ålder och om de är gravida eller ej, går snabbare än mig. Det var inte direkt trevligt att inse, men som tur är var jag inte överdrivet seriös nu. Farfar är i alla fall gullig och går i mitt tempo. Och pappa också för den delen.
Det är relativt komiskt att vi går ut och går varje gång vi hälsar på hos farmor och farfar, men vad vore ett besök i Långgölsmåla utan en lång promenad? Fast idag var det speciellt. En otäck hund attackerade mig. Den kom från ingenstans när vi gick där i skogen. Som tur var skyddade min gravida kusins sambo mig. Jag var så obeskrivligt rädd. Kan man vara töntigare än mig? Hur många börjar gråta av att en hund kommer emot en?
Jaja, för övrigt var det ett mysigt besök. Det var väldigt trevligt att umgås med alla. Dessutom blir man varm inombords när man märker att farmor verkligen tänker till när hon ska servera oss. Take care. Puss & kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

oh yeah? ;)

2008-01-06 @ 17:15:34
Postat av: Fredrik

du får bli snabbare!:)

2008-01-10 @ 21:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0