Mattant

Denna lördag började med att jag fick höra min käre faders lugna stämma. Han berättade att han och mamma skulle åka iväg och att jag därför skulle laga mat till mina bröder. Jag kände hur jag jublade inombords. En bättre start på dagen kan man ju knappast önska sig. Och dessutom är ju matlagning verkligen min grej.
Jaja, efter en stark insats i köket kände jag att jag hade gjort mitt för dagen.

Jag borde egentligen städa mitt rum. Eller på sätt och vis känns det mer som ett måste.
Ja, jag måste städa mitt rum! Frågan är bara när det ska ske. Kanske blir det av redan ikväll. Det är faktiskt inte helt omöjligt. Eller också gör jag det imorgon. Eller någon dag i nästa vecka.
Vi får väl helt enkelt vänta och se. Jag låter er veta när det har blivit av. Om ni nu är intresserade, vilket jag tvivlar starkt på att ni är.

För att återgå till denna dag, tror jag att den kommer att sluta ungefär lika trevligt som den började. Jag måste (och då betyder inte det samma sak som när det gäller städning, utan i detta fall är det mer som ett tvång) plugga svenska. Det känns faktiskt väldigt tungt. Allra helst när klockan har passerat elva en lördag kväll.
Men men, måste man så måste man. Det är bara att kämpa på!
Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0