Att kratta löv

Det är omkring en och en halv månad sedan jag skrev här sist och det har vekligen hänt hur mycket som helst. Vi har flyttat, skolan har satt igång igen, det har varit "party" med i stort sett hela släkten + en massa främmande människor, och väldigt mycket mer. Det är svårt att sätta ord på just denna period. Det har varit väldigt mycket olika känslor inblandade.
Ja, huset är i alla fall obeskrivligt underbart. Hela situationen är nästan för bra för att vara sann. Det kommer nog att ta ett tag innan jag inser och kan ta in allting.

Dagen har bjudit på lövkrattning och jag kan lugnt konstatera att det inte riktigt är min grej. Jag tvivlar starkt på en fortsatt karriär inom det området. Och förutom att jag inte är någon ideal-lövkrattare, tror jag inte att man ska hålla på med sådant som man ser som relativt meningslöst. Jag ser faktiskt inte någon egentlig mening med att kratta löv. Jag tycker att det är mycket finare med en massa färggranna löv i hela trädgården. Det piffar upp det hela.
Slutligen måste jag bara få ställa en liten fråga. Finns det någon här som anar hur många löv det egentligen finns? Jag vågar inte ens tänka på antalet löv i hela världen efter dagens jobb.
Nu är jag helt slut! Puss & kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0