A deep sigh

Var finns hoppet?
Var finns styrkan?
Var finns ljuset?
Var finns livet?

~

Egentligen måste jag göra engelska nu. Den ska lämnas in imorgon och jag inte ens börjat än. Dessutom måste jag göra en massa svenska som ska vara klar på måndag. Och så ligger jag väldigt mycket efter i matten. Det är så många ämnen där jag för tillfället inte kan förmå mig till att göra någonting. Jag är verkligen kass. Jag måste ta tag i mitt liv nu! Men frågan är var orken finns!?
Just nu skulle jag behöva en kram, en hjälpande hand, en vänlig gest, någon som bryr sig, någon som kan trösta en.

Det har verkligen känts som om alla ha varit emot mig idag. Eller inte riktigt alla, men nästan.
Vad gör jag för fel?

Jag var hos läkaren tidigare idag. Missade matten på grund av det, och i stort sett hela samhällskunskapen. Det bestämdes att jag ska opereras nu under hösten. Jag är helt sjukt nervös och rädd. Ja, det är en otäck känsla. Eller det är väl ganska självklart med tanke på att rädsla aldrig är trevligt. Men jag som i vanliga fall inte tycker om läkare och sjukhus. Hur ska detta gå?
Direkt från sjukhuset till prov och därefter snabbt till badhuset där de övriga i klassen var i full gång med dagens idrottslektion.
Haha, ja. Det har varit en krävande dag idag! Även om jag inte har haft fler lektioner än idrott, har både läkarbesöket och provet krävt en hel del mer än en vanlig skoldag gör.

Nu får det vara nog för idag!
Puss & kram
Jag blundar hårt och önskar iväg alla tårar, all smärta och allt mörker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0