School

Ja, det är där vi befinner oss just nu.
Lektionen är textkommunikation och det är lika trevligt som vanligt. För tillfället håller vi på med arbetet En bättre värld och det är ganska kul faktiskt. Tidigare hade vi matematik (plugg inför de nationella proven som är nästa vecka), naturkunskap (grupparbete om energi) och klassråd. Detta har alltså varit en helt vanlig fredag.

Men det var ju ändå helt klart härligare för bara någon timme sedan, då jag jag och min kära vän gick ute i solen med en varsin glass.
Nu sitter jag här i detta kvava rum och tänker, både på världen och att det snart är helg.
Nu varken vill eller orkar man ju att sitta här längre. Det är härligt väder ute, jag mår inte så jättebra och dessutom är jag trött. Fast man måste ju försöka att tänka positivt och då ser man genast lite annorlunda på allting. Detta är ju trots allt en trevligt lektion och nu är det bara drygt en timme kvar :)
Ja, det är ganska bra ändå.
Snart är jag ute i solen igen, efter en bussresa hem och en ipren som förhoppningsvis får mig att må lite bättre.

Dags att återgå till arbetet.
Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0