Första advent

När jag skrev inlägg nummer två igår hade jag fortfarande inte tagit tag i det som jag skrev i föregående inlägg. Jag hade varken duschat, fortsatt med städningen eller börjat med pluggandet. Är man tragisk eller vad!? Men men, efter några timmar hade jag i alla fall både städat klart och gjort ett tappert försök till att plugga. Det blev även en dusch.
Men nu känner jag inte riktigt för att blicka tillbaka på den hemska gårdagen. Nog pratat om den! Idag är det första advent och det har varit full rulle från det att jag lämnade sängen till nu. Allt började med att min kära moder väckte mig extra tidigt bara för att vi skulle ha det lite mysigt tillsammans, hela familjen. Sedan gjorde vi oss iordning för att bege oss till kyrkan, och efter gudstjänsten gällde det att agera trevlig dotter tills det var dags för oss att åka iväg för att hänga på innestället. Därefter körde vi mot sta'n för att spendera några timmar där, och när vi väl kom hem igen blev det mer mys.
Nu ska jag tända lite ljus och lägga mig under täcket för att försöka få igång andningen igen. Efter det antar jag att det är en massa skoluppgifter som väntar på mig. Jag står inte ut!
Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0