December

Det är hemskt! Idag har jag inte satt foten utanför dörren. Jag har bara suttit här inne i värmen och möglat, vilket resulterar i att jag luktar illa. Eller nu överdriver jag väl lite, men jag är faktiskt väldigt äcklig! Det första jag ska göra när jag har skrivit klart detta inlägg är att ta en dusch. Förhoppningsvis känner jag mig då en aning fräschare. Men man vet ju aldrig. Jag brukar ju äcklas av mig själv och tyvärr är det nog något som inte lär förändras. Jag tror att jag kommer att vara lika äcklig som jag brukar, även denna månad. Och på tal om månad, har det idag blivit december. Julens månad är här ännu en gång och det är snart dags att ta fram allt julpynt och börja tänka på årets julklappar. Julen är verkligen en otäck högtid. Jag tycker inte om den ett dugg. Alla bara tjatar om hur mysigt de tycker att det är med jul, medan undertecknad känner i stort sett det motsatta. Och eftersom majoriteten av novembers diskussioner har handlat om julen och vad som ska stå på önskelistorna, kan jag bara ana vad denna månad har att bjuda på. Den här dagen har ju heller inte direkt bidragit till att man har kunnat glömma julen för ett tag. Idag har jag nämligen försökt att städa och göra det någorlunda adventsfint i mitt rum. Jag vet inte riktigt om man kan säga att jag har lyckats, men försökt har jag i alla fall gjort. Nu är det bara hälften kvar, och det innebär dessvärre att det är vad jag har framför mig denna kväll. Nu kanske ni undrar varför jag måste göra det just ikväll!? Men det är bara för att jag har bestämt mig för att göra det klart inför första advent, och eftersom jag är väldigt envis, ska jag se till att det blir så också!
Till råga på allt är inte städning det enda som jag måste göra ikväll/inatt. Jag måste även plugga en hel del. Så efter min efterlängtade dusch ska jag alltså både städa och plugga. Jag är verkligen lyckad! Puss & kram (& snart är det jul Δ)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0