Bestyr i natten

Idag kom julkänslan. Äntligen! Innan kändes julen som en omöjlighet att ta sig igenom, men när vi tidigare idag klädde granen kände jag att julen kanske ändå inte blir så hemsk. "Julen är här, och lyser frid på jorden....". Nej, nu ska jag inte sitta här och plåga er med långrandiga låttexter.
Gårdagen var inte speciellt upplyftande om man säger så. Visst fick vi jullov, och visst träffades jag och pappa på sta'n för att ha det trevligt tillsammans och köpa klart de sista julklapparna, men för övrigt var det en hemsk dag. Okej, nu låter jag som världens största pessimist. Totalt nattsvart var det väl inte. Singstar och mys i fotosalen med klassen var i alla fall trevligt. Fast nu låter jag nästan för positiv med tanke på hur det egentligen var. A day filled by tears. (Mer behöver jag inte säga.)

För tillfället håller jag på att städa och julpynta mitt rum. Jag fick något ryck nu ikväll (natt?) och fick för mig att jag både skulle slå in paket och städa. Haha, ja. Nu, efter denna paus, ska jag ta tag i bokhyllan och sedan är det bara renbäddning av sängen kvar. Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0